8.775 van 20.000 handtekeningen

Aan de Europese Commissie en EU ministers van handel

Deze petitie wordt gerund door FoE Netherlands

Petitie-tekst

Wij willen geen Multilateraal investerings Hof dat puur en alleen de belangen van buitenlandse investeerders dient en ons milieu en onze burgers onbeschermd achter laat.

Waarom is dit belangrijk

De Europese Commissie wil een Mutilateral Investment Court oprichten; een aparte rechtbank waar buitenlandse investeerders claims kunnen neerleggen, als ze zich benadeeld voelen door onze overheid. Daar zijn wij fel op tegen en we leggen graag uit waarom.

Het MIC is alleen maar bedoeld om multinationals te beschermen en niet de burger. Wij vinden dat de Nederlandse regering juist regels zou moeten maken die mensenrechten, volksgezondheid en ons milieu beschermen. Regeringen moeten de vrijheid behouden om dringende problemen als klimaatverandering en sociaal-economische ongelijkheid aan te pakken. Zonder dat ze dan elke keer bang hoeven te zijn dat ze een claim aan hun broek krijgen. Ben je het daarmee eens? Teken dan de petitie.

Deel deze petitie met je vrienden

Dankjewel voor het ondertekenen van de petitie en dank voor het vechten voor een transparanter Europa. Ken je iemand die democratie en transparantie net zo belangrijk vindt als jij? Vraag ze de petitie ook te tekenen!