33.932 van 50.000 handtekeningen

De Regeringshoofden in de Europese Unie Electorale Commissies in de EU lidstaten

This petition is run by European Disability Forum

Petition text

Miljoenen Europeanen die een handicap hebben worden het recht ontzegt te stemmen en deel te nemen aan de verkiezingen. Wij willen dat zij dit recht tegen May 2019 verkregen hebben. We doen een oproep aan de regeringen en electorale commissies van de EU Lidstaten om het nodige te doen opdat 80 miljoen Europeanen hun stem zouden kunnen uitbrengen.

Why is this important?

In Mei 2019 zullen de Europese stemgerechtigden het volgend Europees Parlement kunnen kiezen Alle stemgerechtigden? Nee. Personen met een handicap worden benadeeld. Thibault zal niet kunnen stemmen omdat hij beschouwd wordt als iemand die niet in staat is politiek te begrijpen. Mindaugas zal niet in het stemkantoor terecht kunnen om dat het niet toegankelijk is voor rolstoelen. Olga zal haar stem niet kunnen uitbrengen omdat de informatie en de procedure te complex is. Loredana kan de kandidaten op het elektronisch kiesscherm niet lezen, ze zal dus nooit weten of ze voor haar kandidaat gestemd heft. Miljoenen Europeanen zullen niet kunnen stemmen in Mei wegens ontoegankelijke verkiezingen Dat is fout. Iedereen moet haar/zijn zeg kunnen hebben. Er zijn gemakkelijke oplossingen om hieraan te verhelpen. Gebruik die. Oplossingen die onmiddellijk toepasbaar zijn: Kernproblemen van mensen met een handicap (Verkiezing Manifest): http://www.edf-feph.org/edf-manifesto-european-elections-2019 Richtlijnen voor toegankelijke verkiezingscampagnes: http://www.edf-feph.org/how-make-your-political-campaign-accessible

Kun je alsjeblief een klein bedrag doneren?

The WeMove community is here to stand up in defense of our shared values. To stay independent, we will never accept money from corporations or governments - but impactful campaigns need funding, so we need your help!

Can you donate just a few euros a month to help our community continue working for a better Europe?

Other ways of giving

You can transfer your donation to our bank account

Berlin, Germany

Donate with
We want to be transparent and accountable about how we spend your donations - for more information please see our Donation Policy.

Deel deze petitie met je vrienden

Thank you for signing the petition.

Share this petition with your friends and familiy.